Historia

Historia naszej firmy – ponad 100 lat tradycji

2017

Nowe kierownictwo w Buzil

Od dnia 01.01.2017 r., czyli wraz z odejściem Klausa Karla - dyrektora zarządzającego, Buzil zarządzany jest przez nowy team. Nowy zarząd składający się z Isabell Janoth i Thomasa Ulbrichta - dyrektorów zarządu wraz z Dirkiem Tesch i Reikiem Zeller (przyszli pełnomocnicy) to zespół osobowości o dużym doświadczeniu i know-how. Ta zmiana zapewnia rentowność przedsiębiorstwa w perspektywie długoterminowej.

2015

Nowa tożsamość marki: orientacja na klienta i użyteczność

Buzil opracowuje etykiety produktów, których funkcje przewyższają obowiązujące standardy, zapewniając w ten sposób dodatkową usługę – wykorzystano ulepszony system oznaczania kolorem według zastosowania i wydajności czyszczenia, unikalne piktogramy, kody QR, które bezpośrednio kierują użytkowników do wszystkich informacji o produkcie na naszej stronie internetowej oraz niezależną od języka przednią stronę o uniwersalnym zastosowaniu. Ponadto wszystkie produkty Buzil, zgodnie z obowiązującym od 1 czerwca 2015 r. rozporządzeniem GHS/CLP (Global Harmonised System), są ponownie klasyfikowane – odbywa się to zawsze zgodnie z zasadą „W razie wątpliwości priorytet ma bezpieczeństwo użytkownika”.

2014

Z biegiem lat

Wprowadzane jest nowe logo i hasło reklamowe. Slogan „NIEZAWODNOŚĆ I PERFEKCYJNA CZYSTOŚĆ” (ang. „PERFECTLY CLEAN – FOR SURE”) odzwierciedla charakter firmy i jej produktów. Jak poprzednio, centralnym elementem jest znane logo Buzil, które teraz nabrało wyrazistości dzięki trójwymiarowej grafice na białym tle. Nowoczesny układ z czytelnym językiem wizualnym, dynamiczna paleta kolorów z przewagą czerwonego i niebieskiego oraz unikalny system znakowania kolorem stosowany w całym asortymencie z niepowtarzalnym pozycjonowaniem produktu dopełniają nową odsłonę marki.  

Region Europa Południowo-Wschodnia

Buzil kontynuuje ekspansję, rozszerzając swoją działalność o eksport do Europy Południowo-Wschodniej. Po ustanowieniu regionu SEE (South Eastern Europe) wybrane produkty Buzil dostępne są obecnie w takich krajach jak np. Turcja.

2013

Joint Venture w Azji Południowo-Wschodniej

W reakcji na popyt na rynku azjatyckim Buzil zakłada w 2013 r. spółkę Joint Venture z Rossari Biotech Limited. Incorporated pod nazwą Buzil Rossari Pvt. Ltd. Spółka Buzil Rossari z siedzibą w Bombaju (Indie) oferuje teraz spełniające europejskie standardy rozwiązania w zakresie czyszczenia i higieny w krajach Azji Południowo-Wschodniej.

2012

Przyjazna dla środowiska energia słoneczna

Dlaczego nie korzystać z darmowego i nieograniczonego źródła energii, jakim jest słońce? W 2012 r. Buzil instaluje na dachu system fotowoltaiczny 220 kWp. System fotowoltaiczny produkuje tzw. czystą energię i przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2.

2011

Oddział w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

..., Dubaj pięć lat później, ...boom trwa. Buzil otwiera oddział w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – Buzil-Werk Wagner GmbH & Co. KG Middle East w Dubaju.

2010

Przejęcie sterów

W 2010 roku Reinhard Wagner ustępuje ze stanowiska i sukcesywnie przekazuje swoje udziały w przedsiębiorstwie córce Isabelli. Jako właściciel i dyrektor generalny kontynuuje ona działalność firmy we współpracy z prezesem zarządu – Klausem Karlem.

2007

Buzil świętuje „100 lat młodości”

Reinhard Wagner z pracownikami, partnerami biznesowymi i przyjaciółmi świętuje 100-letnią rocznicę działalności zakładu Buzil założonego przez jego dziadka, Juliusa Wagnera. Ponad 600 zaproszonych gości przybyło do zamku Hohes Schloss w miejscowości Bad Grönenbach, aby wziąć udział w tym wydarzeniu.

2006

Kooperacja w Dubaju

Boom budowlany. Projekty gigantycznych obiektów. Każdego dnia powstaje od podstaw nowy kawałek rynku. Ogromny potencjał dla Buzil. W 2006 r. Buzil zawiera sojusz strategiczny w Dubaju, cementując partnerstwo z innymi firmami niemieckimi.

2005

Czwarta generacja – patrząc w przyszłość

Isabell Wagner, jako prezes zarządu w czwartym pokoleniu, przejmuje współodpowiedzialność za prowadzenie firmy u boku swojego ojca. Nadzoruje ona repozycjonowanie marki Buzil. Asortyment produktów zyskuje nową, przejrzystą strukturę. Wdrażane są specjalne edycje oraz systemy. W ramach wznowienia wizerunku marki centralnym symbolem ponownie staje się kot. Następuje przemiana z „Buz” na „Cat”.

Buzil na świecie

Zakładane są dwie spółki zależne BUZIL Polska Sp. z o.o. W Polsce i BUZIL Chimika Hellas Ltd. w Grecji.

2002

Działalność oparta na zrównoważonym rozwoju dzięki koncepcji zarządzania ochroną środowiska

Nasza odpowiedzialność za przyszłość wymaga działań na zasadzie zrównoważonego rozwoju. Dlatego istotne jest, aby przy podejmowaniu decyzji biznesowych, racjonalnie i systematycznie wdrażać aspekty związane z ochroną środowiska. Jest to również powodem wprowadzenia przez Buzil systemu zarządzania środowiskowego, który koncentruje się na propagowaniu ekologii i ograniczaniu emisji, zgodnie z wymogami ekonomicznymi, społecznymi i politycznymi. W 2002 r. Buzil uzyskuje certyfikat zarządzania środowiskowego według DIN EN ISO 14001.

1996

Certyfikowane zarządzanie jakością

Pod nadzorem Reinharda Wagnera laboratorium Buzil wdraża stałe, rygorystyczne kontrole jakości i monitoruje wytwarzane produkty. Odtąd takie świadome podejście do jakości towarzyszy projektowaniu i produkcji, co znalazło uznanie w przyznanym w 1996 r. certyfikacie zarządzania jakością wg DIN EN ISO 9001.

1995

Tradycja rodzinna

Reinhard Wagner przejmuje w trzecim pokoleniu kierownictwo nad przedsiębiorstwem. Pod jego zarządem, dzięki możliwościom nowego, większego zakładu produkcyjnego, powstaje dzisiejsza koncepcja dystrybucji polegająca na wykorzystaniu struktur handlowych za pośrednictwem hurtowni i w konsekwencji zlikwidowana zostaje własna floty samochodów ciężarowych.

Zmiana nazwy

Przedsiębiorstwo zmienia nazwę na „BUZIL-WERK Wagner GmbH & Co.” 

1993

„Na zielonej łące”

Przełom w Buzil. Zmiana paradygmatu ze stałego zwiększania produkcji na kompleksowe usługi serwisowe wiąże się nie tylko z powiększeniem powierzchni. Przebudowy wymaga cała koncepcja zakładu. Po skomplikowanym etapie budowy wśród łąk i pól w Memmingen przy ul. Frauenhofer stanął budynek o łącznej powierzchni użytkowej ok. 12 500 m kw. – gotowy, by stawić czoła przyszłości.

1990

Nowy wygląd

Zmiana etykiet. Linia wzornicza od 1990 do 2006 r.

1983

Kropla w logo

„Chemia czyszcząca Buzil” – tak brzmi aktualny slogan. Na początku lat 80. równanie „chemikalia = zło” coraz bardziej przenika do podświadomości władzy wykonawczej odpowiedzialnej za ruch drogowy. W konsekwencji samochody ciężarowe należące do floty firmy Buzil są regularnie zatrzymywane i dokładnie kontrolowane. To zajmuje wiele czasu. Slogan zostaje zmieniony na „Chemia do utrzymania czystości i wartości”, a do logo dodana zostaje kropla budząca pozytywne skojarzenia z ekologią.

1982

Pojawiają się pierwsze serie następujących produktów Buzil:

G 481 Blitz Citro (G 480 Blitz) . G 440 Perfekt . T 201 Polybuz® Trendy (G 201 Polybuz) . G 235 Unibuz . G 461 Contracalc® . G 460 Bucalex® 

 

 

 

 

 

1979

Nostalgia

Paleta produktów z 1979 roku

1976

Więcej przestrzeni na rozwój

W celu dostosowania się do warunków rynkowych i niezbędnego zwiększenia zdolności w 1976 r. przy Bergerstrasse w Memmingen powstaje nowy, przestronny budynek. Wszyscy pracownicy firmy i wielu wysokich rangą gości uczestniczyło w uroczystości otwarcia nowego obiektu.

1974

Pionierski duch

Po ukończeniu studiów chemicznych Reinhard Wagner, wraz z żoną Gudrun, dołączył do firmy w 1974 r., przejmując odpowiedzialność za rozwój środków czyszczących. Tworzy własne laboratorium do opracowywania produktów, stawiając tym samym fundament dzisiejszego asortymentu, który jest, zgodnie z jego wytycznymi, stale optymalizowany i rozwijany. Wynikiem tej pracy są takie produkty, jak Blitz Citro (1982) lub Polybuz Trendy (1982).

1972

20. Olimpiada

Co za zaszczyt! Firma Buzil jest jedynym dostawcą środków czystościowych i pielęgnacyjnych na XX Olimpiadzie w Monachium. (Produkty są jeszcze w tym okresie firmowane nazwą BUZ).

1968

Planta

Franz Wagner wykupuje małą firmę producencką o nazwie Planta-Pharm z regionu Rosenheim. Produkuje ona pasty do butów i podłóg na bazie rozpuszczalników oraz takie artykuły, jak płyn do kąpieli z domieszką ziół alpejskich, alkohol na igłach sosnowych i Plantadont (pasta do zębów z fluorem i mentolem). Ze względu na coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące produkcji artykułów medycznych kończy się zwrot w stronę branży drogeryjnej. W 2005 r. z asortymentu znika ostatni produkt.

Aktualnie pod nazwą edycji PLANTA® oferowane są produkty o optymalnej tolerancji ekologicznej, które spełniają rygorystyczne kryteria europejskich i austriackich norm ochrony środowiska. Są one opatrzone europejskim i austriackim znakiem ekologicznym.

1964

"Buzil-Werk"

Rozwój firmy nie uszedł uwadze Związku Izb Przemysłowo-Handlowych (IHK), który sugeruje stosowanie pojęcia „zakład”. Zakład BUZ nie brzmi szczególnie przekonująco, w związku z czym zachodzi konieczność opracowania nowego logo, które będzie można zwerbalizować. Po zapoznaniu się z wieloma propozycjami ustanowiona zostaje nazwa Buzil (BUZIL pochodzi od produktu wytwarzanego przez firmę), która pozostaje do dziś niezmieniona. W dniu 17.05.1964 r. firma zmienia nazwę na Buzil-Werk Julius Wagner.

1960

Nowy budynek firmy

Pięciopiętrowy budynek firmy to w tamtych czasach innowacja. Po raz pierwszy w historii Memmingen przy budowie zastosowano elementy prefabrykowane w budynku kilkupiętrowym. W efekcie powierzchnia licząca ok. 1100 m kw. stwarza możliwości zwiększenia produkcji, a liczba pracowników wzrasta do 15.

1953

Zmiana zarządu i marki

Franz Wagner przejmuje kierownictwo w firmie Julius Wagner OHG Chemische Fabrik i intensyfikuje produkcję. Jednym z pierwszych produktów ambitnego młodego przedsiębiorcy jest pasta do podłóg, jeszcze bez nazwy. Następnie wyprodukowana zostaje pasta do butów. Zachodzi więc potrzeba znalezienia odpowiedniej nazwy. To jest chwila narodzin past do podłóg i butów Buz. Nazwa pochodzi od występującej w szwabskim dialekcie skróconej formy „BUZ”, która oznacza kotka. Kot kojarzy się z czystością. Powstaje pierwszy slogan firmy "Buz ist gegen alle Schmutz" [„Buz na wszelki brud”].

1945

Więzy rodzinne

Po ukończeniu studiów chemicznych w Monachium Franz Wagner angażuje się, u boku ojca Juliusza, w rodzinną działalność i inicjuje powojenną odbudowę (zakład został poważnie uszkodzony w ataku bombowym na położone w pobliżu lotnisko wojskowe Memmingerberg w dniu 20 kwietnia 1945 r.) oraz restrukturyzację firmy, która oprócz działalności handlowej ma rozpocząć własną produkcję woskowych środków czyszczących do podłóg i butów.

1920

„Budowa fabryki wyrobów na bazie tłuszczu”

„Fabrykant Julius Wagner, Augsburger Strasse 70, z tego miasta, zamierza wybudować fabrykę wyrobów na bazie tłuszczu, w której będzie produkować smar do pasów napędowych (smar adhezyjny), smar do kopyt, smar do pojazdów, [...] smar maszynowy, tłuszcz do skór, pastę do butów, wosk do podłóg, mydło w proszku i mydło szare”. (Fragment z dziennika urzędowego rady miasta Memmingen, poniedziałek, 8 marca 1920 r.). 

Bestseller

Największym powodzeniem cieszy się w tym czasie „Lep na muchy Wagner”. „Z utwardzonego kleju i kilku dodatków powstaje kleista masa. Papierowe wkłady nasączane klejem wykonują chałupniczo kobiety w zimowe miesiące. Wówczas była to pożądana i dobrze płatna praca”.

1919

Zakup gruntu

Julius Wagner kupuje duży grunt o powierzchni 1100 m kw. przy Augsburger Strasse, na obrzeżach miasta Memmingen i wznosi na nim budynek zakładu.

1912

Założenie firmy w Ulm

Dane z archiwum miasta Ulm:

„W dniu 1.03.1912 r. żona Juliusa Wagnera rejestruje sklep z wyrobami hafciarskimi. Sklep specjalizuje się w hafcie szwajcarskim. Miejsce zamieszkania Löfflerstrasse 2. Od 1.04.1912 r. zmienia się adres mieszkania i sklepu w Ulm na Hafenbad 25. W dniu 4.04.1916 r. Wilhelm Gauß (z żoną z domu Knecht z Metzingen) przejmuje sklep z wyrobami hafciarskimi. Od 1.04.1916 r. (wpis z dnia 7.04.1916 r.) Julius Wagner prowadzi sklep z artykułami na bazie tłuszczu zamiast sklepu z wyrobami hafciarskimi jego żony przy Karlstrasse 26 w Ulm. Od 4.01.1919 r. sprzedawane są tu również soki z owoców”.

1907

Tak to się zaczęło...

Julius Wagner zakłada sklep z artykułami na bazie tłuszczu w Bissingen an der Enz.